Informatieavond bekkenfysiotherapie
12 april 2023

Informatieavond bekkenfysiotherapie

U heeft er vast wel eens van gehoord, bekkenfysiotherapie. Maar wat doet een bekkenfysiotherapeut eigenlijk? En met welke klachten komen mensen bij een bekkenfysiotherapeut?

Vaak wordt gedacht dat een bekkenfysiotherapeut vooral dames ziet met klachten rondom de zwangerschap. Maar er zijn zoveel meer klachten die behandeld kunnen worden door een bekkenfysiotherapeut.

Bent u benieuwd wat een bekkenfysiotherapeut eigenlijk allemaal doet en wellicht ook voor u kan betekenen? Voor alle vragen rondom bekkenbodemklachten organiseren wij een informatieavond op dinsdag 29 maart om 19.00 uur.

Op deze avond worden anatomie, functie en klachten van de bekkenbodem besproken en wat een bekkenfysiotherapeut doet tijdens een onderzoek en behandeling.

Bekkenbodemklachten die behandeld worden zijn o.a.

• ongewild verlies van urine en/of ontlasting
  • niet te onderdrukken aandrang om te plassen en/of te ontlasten
  • met moeite kunnen plassen of ontlasten
  • zwaar, drukkend gevoel in de onderbuik en/of balgevoel in vagina of anus
  • pijn in de onderbuik, rond de anus, stuit of de geslachtsdelen
  • seksuele klachten zoals pijn bij vrijen, erectiestoornissen e.d.
  • bekkenpijn en lage rugklachten in de periode rond de zwangerschap en bevalling
  • bekkenpijn en lage rugklachten door andere oorzaken dan zwangerschap of bevalling
  • begeleiding voor en na operaties in buik- en bekkengebied.

Nieuwsgierig geworden? Meld u dan aan voor de informatieavond op dinsdag 29 maart 2022 om 19:00 uur! De informatieavond wordt gehouden in het Paramedisch Centrum de Bleekerij in Boekelo.

Aanmelden graag voor 22 maart en kan via:

Over de schrijver
Reactie plaatsen