Goed nieuws! We mogen weer open

Op 30 april heeft de minister toestemming gegeven aan fysiotherapeuten om de behandelingen weer gefaseerd uit te breiden. Onze beroepsvereniging KNGF heeft in samenspraak met het ministerie van VWS en het RIVM nieuwe richtlijnen opgesteld voor het opschalen van noodzakelijke fysiotherapie. Als we ons met z’n allen aan de onderstaande voorzorgsmaatregelen houden, kunnen we de noodzakelijke zorg weer op een veilige en verantwoorde manier opbouwen.

Concreet betekent dit dat we weer fysieke afspraken mogen inplannen. Bij het telefonische contact bepalen wij of een fysieke afspraak noodzakelijk is of dat begeleiding op afstand volstaat. Tijdens het inplannen van een fysieke afspraak stellen wij u een aantal vragen om te beslissen of u gezien kan worden in de praktijk; wij werken hiervoor met een triage-protocol.

Wij hebben de praktijk zo ingericht dat de anderhalve meter tussen mensen gewaarborgd blijft. Daarnaast vragen wij u de volgende maatregelen te hanteren:

• Bij binnenkomst de handen desinfecteren
  • 1 persoon tegelijk in sluis
  • Geen begeleider mee naar binnen
  • De looprichting volgen
  • Er is tijdelijk geen gebruik van het koffie apparaat en water en er liggen geen tijdschriften
  • Toiletgebruik alleen bij hoge nood. Graag melden bij de receptie
  • Maximaal 2 minuten voor afgesproken tijd naar binnen

Tijdens de behandelingen werken wij met persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje, beschermende bril, doktersjas en handschoenen. Na afloop van iedere behandeling worden de behandelbank, eventuele apparatuur, bureau, deurklinken, etc. gereinigd.

Hygiëneregels binnen de praktijk:

• Neem uw eigen badlaken mee
  • Bij binnenkomst van de behandelkamer de handen wassen
  • Geen handen geven
  • Hoest of nies in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg
  • Anderhalve meter afstand hanteren t.o.v. alle aanwezige personen
  • Was uw handen na de behandeling opnieuw

Indien u een van onderstaande symptomen heeft, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een videoverbinding of telefonisch consult.

• (neus) Verkoudheid
  • Hoesten, kuchen of niezen
  • Loopneus
  • Keelpijn
  • Verhoging of koorts (vanaf 38 graden)
  • Kortademigheid
  • Geur- en/of smaakverlies
  • Branderige ogen
  • Moeheid
  • Je ziek voelen
  • Diarree

Ook als u minder dan 72 uur vrij van symptomen bent en/of een huisgenoot heeft die minder dan 72 uur vrij van symptomen is, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een video- of telefonisch consult.

Mocht u naar aanleiding van deze maatregelen vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Fysiotherapie Tieberink treft maatregelen rondom het coronavirus.